igiena vizuala

Igiena vizuală

 

Chiar dacă igiena vizuală adecvată ar trebui să facă parte din igiena generală a corpului, acest lucru nu se întâmplă de obicei.

Conceptul de igienă vizuală nu este cunoscut sau înțeles de mulți oameni. Ei nu sunt conștienți de cât de mult ne folosim ochii și cât de mult pot suferi din cauza obiceiurilor negative în “folosirea” ochilor și în acțiunile de a vedea.

Concepte elementare de igienă vizuală

 

  • Conștientizarea și adoptarea unei posturi adecvate
  • Lucrul cu iluminare optimă și cu surse de lumină adecvate (de preferat este lumina naturală)
  • Folosirea vederii în mod eficient, cu cheltuieli minime de energie
  • Evitarea tensiunii nejustificate în raport cu nevoile totale ale corpului
  • Antrenament fizic și rezistență pentru a duce la îndeplinire în mod confortabil sarcinile vizuale
  • Recunoașterea oboselii si efectuarea de pauze înaintea apariției de disconfort , durere și epuizare.

Obiceiuri nocive care trebuie evitate

  • Lucrul în lumină proastă
  • Adoptarea unei posturi neadecvate de scriere sau citire
  • Așezarea pe un scaun neadecvat și la o masă care este prea înaltă, astfel încât distanța de lucru / citit să fie prea mică.

Aceste obiceiuri proaste au un impact negativ asupra sistemului vizual, deoarece dau naștere la suprastimularea sistemelor de convergență și acomodare. Aceasta, la rândul său, crește tensiunea vizuală și apare reacția la stres. Atunci când materialul de citit este dificil de înțeles, poate da naștere, de asemenea la o “încordare” similară a convergenței și acomodării, prin urmare ochii se vor poziționa mai aproape de  materialul de lectură.

Obiceiuri bune care trebui încurajate

  • Încurajați postura în șezut corectă cu iluminare adecvată proiectată pe materialul de citire

  • Utilizați o suprafață de lucru cu un unghi de înclinare de 20° față de orizontală, care face aproximativ 90° cu planul de incidență al privirii

 

  • Utilizați distanța Harmon (care este distanța dintre cot și pumnul încleștat). Această distanță
    Distanța Harmon

    oferă stimulul acomodativ ideal și previne supra-stimularea sistemului vizual cauzată de o distanță de lucru prea mică.

  • Luați pauze în timp ce lucrați. Lucrul prelungit la aproape va crește stimularea sistemului nervos simpatic, cu consecințe negative care duc la apariția stresului.
  • Utilizați lumina artificială atunci când lumina soarelui este insuficientă
  • Așezați biroul în fața unei ferestre, nu a unui perete,  astfel încât să puteți privi afară pentru a vă relaxa ochii.
  • Când sunteți bolnav sau obosit, limitați timpul de lectură și lucrul aproape.
  • Limitați vizionarea la televizor.
  • În timp ce vă uitați la televizor, relaxați-vă și folosiți iluminare generală în camera din jur.
  • Participați la exerciții fizice sau sporturi în mod regulat.
  • Respectați regula 20-20-20 (la interval de 20 de minute, uitați-vă la un obiect situat la aproximativ 20 pași (6 metri) distanță, timp de 20 de secunde). Ochiul face efort când se uită aproape și se relaxează când se uită la distanță.
  • Dacă nu aveți fereastră, în timpul lucrului la aproape, închideți periodic ochii și imaginați-vă o scenă îndepărtată preferată.
  • Utilizați ochelarii pentru distanță, pe bază de prescripție medicală, numai atunci când este necesar pentru o vedere clară.
  • Mâncați o dietă sănătoasă. Factorii nutriționali, în special zaharurile rafinate, au fost citați ca posibili factori care contribuie la alungirea globului ocular și la dezvoltarea miopiei.
  • Încurajați activitățile creative care stimulează abilitățile de vizualizare, asemănător jocurilor de copii care folosesc imaginația.

Atenție! Studiile spun foarte clar că lucrul prelungit la aproape, mai mult de 45 minute, la o distanță mai mică de 25 cm, accelerează progresia miopiei.

Beneficii ale igienei vizuale

Atunci când se acordă atenție factorilor de igienă vizuală, ne putem aștepta la următoarele beneficii:

  • Confort vizual sporit în citire și scriere
  • Atenție vizuală crescută, eficiență vizuală și înțelegere adecvată
  • Prevenirea apariției tulburărilor funcționale de vedere și a bolilor

Schimbarea obiceiurilor nu este o treabă ușoară! E nevoie de multă autodisciplină.

Învață să ai grijă de ochii tăi!

 

 

 

 

Articole create 36

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Începe să tastezi termenul de căutare mai sus și apasă Enter pentru a căuta. Apasă ESC pentru a anula.

Înapoi sus
Aboneaza-te la newsletter!
ro_RORomână