Exerciții pentru ochi – Câteva exemple

Exercițiile pentru ochi pot fi utile pentru următoarele probleme de vedere:

Antrenează-ți ochii ori de câte ori ai ocazia. Nu vei regreta! Îmbunătățirile nu vor întârzia să apară.

Nu lăsa pe nimeni să te influențeze spunându-ți că nu se mai poate face nimic legat de vederea ta!

https://www.eyeergo.com/?pgid=joexgqmt-6d1593a3-a82d-49f1-87b1-c845395d2c9c

Iată în continuare șapte exerciții pe care ați putea să le încercați

Regula 20-20-20

Oboseala ochilor poate deveni o problemă pentru persoanele care lucrează  și trebuie să se concentreze perioade îndelungate pe ecranul computerului.

Regula 20-20-20 ajută la reducerea oboselii digitale a ochilor și este foarte simplă: persoana trebuie să se uite la un obiect situat la aproximativ 20 pași (6 metri) distanță, timp de 20 de secunde, la interval de 20 de minute în timp ce lucrează la computer.

Schimbarea focalizării

Acest exercițiu trebuie efectuat stând așezat pe scaun.

  • Țineți un deget (sau un creion) la câțiva centimetri distanță de ochi.
  • Concentrați-va privirea pe deget.
  • Îndepărtați degetul încet de față.
  • Concentrați-vă pe un obiect mai îndepărtat și apoi înapoi pe deget.
  • Aduceți degetul mai aproape de ochi.
  • Concentrați-vă pe un obiect mai îndepărtat.
  • Repetați acest ciclu de trei ori.

Mișcări ale ochilor

  • Închideți ochii.
  • Mutați încet ochii în sus, apoi în jos.
  • Repetați de trei ori.
  • Mutați încet ochii spre stânga, apoi spre dreapta.
  • Repetați de trei ori

„Desenați” cu ochii cifra 8

  • Concentrați-vă pe o zonă de pe podea la aproximativ 8 pași (2,4 metri) distanță.
  • Mișcați ochii în formă 8.
  • Urmăriți acest 8 imaginar timp de 30 de secunde, apoi schimbați direcția de urmărit

Mișcări de convergență cu creionul

Exercițiul cu creionul este o terapie eficientă pentru insuficiența simptomatică de convergență. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3102822/

  • Țineți un creion în fața ochilor la distanță de un braț
  • Uitați-vă la creion și încercați să păstrați o singură imagine a acestuia în timp ce îl mișcați încet spre nas.
  • Deplasați creionul spre nas până când imaginea creionului devine dublă.
  • Îndepărtați din nou creionul la lungimea unui braț
  • Repetați acest ciclu de 20 de ori.

Cardul cu butoaie

Cardul cu butoaie este un exercițiu bun pentru exotropie (strabism divergent).

  • Desenați trei butoaie roșii de dimensiuni crescânde pe o parte a unui card de carton.
  • Desenați trei butoaie verzi de dimensiuni crescânde pe cealaltă parte a cardului.
  • Țineți cardul vertical cu marginea mai mică (lățimea) lipită devîrful nasului, astfel încât cel mai mic butoi să fie cel mai îndepărtat.
  • Uitați-vă la butoiul îndepărtat până când apare o imagine mixtă având ambele culori (roșu și verde) amestecate iar celelalte imagini ale butoaielor se dublează.
  • Păstrați imaginea timp de aproximativ 5 secunde.
  • Repetați exercițiul fixând imaginea medie a butoiului din mijloc
  • Repetați exercițiul fixând imaginea cea mai mare și mai apropiată de nas

https://www.youtube.com/watch?v=HtzEHSie-90

IMG 2425 1 scaled e1604072196710

 

Coarda Brock

Acest exercițiu ajută la îmbunătățirea coordonării ochilor.

Pentru a face acest exercițiu, aveți nevoie de o sfoară și de câteva mărgele / bile colorate.

Acest exercițiu poate fi efectuat stând în șezut sau în picioare.

  • Legați un capăt al sforii de un obiect nemișcat si fix (sau îl poate ține o altă persoană).
  • Țineți celălalt capăt al sforii chiar sub nas.
  • Așezați o bilă pe șir.
  • Uitați-vă la bilă  cu ambii ochi.

Dacă ochii funcționează corect, ar trebui să vedeți bila și două sfori, în formă de X, care se intersectează la nivelul bilei.

Dacă vedeți doar imaginea unei singure sfori sau în loc de X vedeți un Y , înseamnă că la nivelul creierului, imaginea unui ochi este suprimată.

Dacă vedeți două bile și două sfori, înseamnă că ochii nu converg la nivelul bilei ci în alt punct în spațiu.

https://www.youtube.com/watch?v=EGlCVTdNqfw&t=183s

IMG 2423 1

Studii

Există studii care au constatat că exercițiile oculare ajută în problemele de convergență.

Alte studii au sugerat că exercițiile oculare îmbunătățesc deficitele câmpului vizual și abilitățile stereoscopice în urma leziunilor cerebrale.

Iată cum, într-un un studiu din 2013, s-a arătat că participanții care au finalizat exercițiile oculare au fost mai exacți într-un exercițiu rapid de prezentare vizuală în serie decât grupul de control. Aceste rezultate sugerează că, pe lângă ajutorul oferit in problemele de vedere menționate la început, exercițiile oculare sporesc performanța cognitivă în sarcini care implică atenție și memorie.https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0059244

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Aboneaza-te la newsletter!
Scroll to Top